Tornado Systems » » 3-strategii-de-management-eficiente-in-perioada-actuala »

3 strategii de management eficiente in perioada actuala

In dorinta de a riposta rapid la situatia acuala, dificila din punct de vedere economic, multe companii iau decizii pripite, care duc la consecinte dezastruoase. Pentru a evita greselile majore, va recomandam sa respectati – dvs. si managementul firmei – urmatoarele 3 reguli esentiale:

  • Actionati realist, fara a intra in panica!

Nu veti putea lua decizii bune si cu efect imediat daca nu veti gandi limpede si daca atmosfera din companie nu ofera un mediu de actiune structurat si echilibrat, care sa asigure o reabilitare in timp a afacerii.

Suferiti de lipsa de lichiditati si v-ati propus o reducere drastica a cheltuielilor prin redimensionarea departamentelor din firma? Nu va grabiti sa reduceti toate locurile de munca din companie in aceeasi proportie.

Analizati bine care sunt departamentele strategice, care sunt pozitiile-cheie de care veti avea nevoie pe termen lung si nu renuntati la acestea. Chiar daca pe moment va costa mai mult, refacerea lor dupa terminarea crizei va va costa si mai mult.

  • Nu faceti reduceri de bugete doar de dragul reducerilor!

Inainte de a aplica orice reduceri, analizati care este eficienta lor, care este impactul pe termen lung al acestor reduceri si daca nu cumva, in loc sa faceti economii, va provocati singuri mai multe pagube.

Ati facut o analiza a nivelului salariilor din companie si ati constatat ca unele pozitii de top au salarii pe care acum le priviti ca fiind „foarte mari“? Nu va grabiti sa le micsorati. Apelati mai degraba la strategia reducerii partii flexibile din pachetul de salarizare oferit angajatilor-cheie.

In caz contrar, s-ar putea sa-i pierdeti exact pe acei oameni care aduc companiei cele mai multe vanzari sau cele mai bune contracte.

  • Ganditi strategiile si masurile pe termen lung!

Cantariti bine actiunile pe care le intreprindeti si nu excludeti oportunitatile care vor aparea dupa trecerea crizei.

Exact inainte de criza erati pe punctul de a deschide o noua filiala – idee care vi se parea foarte profitabila la momentul respectiv? Inainte sa renuntati la acest plan, analizati inca o data situatia: poate cheltuielile sunt acoperite de profitul filialei si, dupa terminarea crizei, profitul se va mari substantial. Sau poate tocmai faptul ca va deschideti filiala respectiva va salva compania pe perioada crizei