Tornado Systems » » cum-sa-gasiti-clienti-noi-pentru-afacerea-dvs »

Cum sa gasiti clienti noi pentru afacerea dvs.

Aveti nevoie sa gasiti potentiali clienti, dar nu stiti de unde sa incepeti? Iata cateva sfaturi utile pentru a gasi oamenii potriviti pentru piata dvs. tinta.

Pentru majoritatea oamenilor de afaceri, cautarea potentialilor clienti este o adevarata provocare. Desi stiti ca daca veniti cu ceva nou, veti castiga atentie, aveti nevoie de ceva in plus. Cheia este sa fiti la momentul potrivit, in locul potrivit si sa aveti o momeala atractiva pentru a prinde pestele cel mare.

Sa stabilim mai intai care este locul potrivit! Raspundeti la aceasta intrebare: care este clientul dvs. ideal? Ar trebui sa puteti enumera cel putin cinci categorii de clienti ideali, fara a face mari eforturi.

Raspunsurile ar putea fi ceva de genul:

  • Persoane intre 25 si 35 de ani ;
  • Persoane casatorite ;
  • Persoane care locuiesc pe o raza de zece kilometri de sediul firmei mele ;
  • Persoane care au copii care merg la scoala ;
  • Persoane care conduc cel putin 80 kilometri pe saptamana.

Daca nu puteti numi cel putin cinci caracteristici de oameni pe care aveti nevoie sa ii atrageti, afacerea dvs. nu are sanse sa mearga prea departe si prea repede. Incercati sa raspundeti rapid si luati in considerare cele trei tipuri de clienti de top. Ganditi-va! Ce au acestia in comun? Raspunsul la aceasta intrebare va va ajuta sa incepeti.

Urmeaza pasul al doilea! Incearcati sa va descrieti clientii. Sunt oameni de afaceri? Adolescenti? Antreprenori ? Manageri ? Incepeti sa va ganditi la ei ca la niste categorii de clienti. Este posibil sa aveti un serviciu de care adolescentii se pot bucura. In cazul acesta trebuie sa va ganditi ca banii sunt investiti de  parinti. Asadar, veti avea nevoie de mai mult decat de o strategie de vanzari!

Apoi, ganditi-va de ce aveti nevoie pentru a ajunge la acesti oameni !

Exemplu! Sa presupunem ca piata dvs. tinta o reprezinta copiii care practica fotbalul, cu alte cuvinte parintii acestora. Unde ii veti gasi in afara de terenurile si salile de sport? Lista dvs. ar trebui sa arate cam asa: magazine alimentare, benzinarii, spalatorii de masini, magazine care vand articole sportive. Va puteti face reclama in spalatoriile locale de masini sau in supermarketuri – de preferabil unele care sunt aproape de terenuri sau sali de sport. Chiar mai mult, puteti sponsoriza o echipa locala de juniori. Parintii se simt intr-un fel “obligati” sa foloseasca serviciile celor care ajuta si platesc uniformele, echipamentele, antrenamentele si diferite taxe pentru sportul pe care il practica copiii lor.

Exemplu! Daca vindeti celor care au venituri foarte mari, unde ii veti gasi? Cluburi? Restaurante scumpe? Unde ar trebui sa va faceti publicitate? Ei bine, este posibil sa nu fie potrivit sa va faceti reclama in cluburile de golf, dar cu siguranta va puteti promova in publicatiile care se gasesc acolo. Demarati campanii de publicitate acolo unde isi fac si celelalte companii de masura dvs. Verificati daca puteti investi in lista de mailing a oricarei persoane care detine un yacht in port. Listele de mailing sunt deseori disponibile daca intrebati in locul potrivit.

Indiferent cine sunt cumparatorii dvs., puteti castiga nume noi de la clientii existenti. Tot ce trebuie sa faceti este sa intrebati. Nu intrebati daca stiu pe cineva interesat de produsele dvs., intrebati, de exemplu: “Ce alti parinti de jucatori de fotbal ar putea avea nevoie de echipamente noi?” sau “Cu cine va place cel mai mult sa jucati golf la clubul pe care il frecventati, D-le Popescu?”

O alta posibilitate este sa oferiti clientilor existenti discounturi speciale sau bonusuri pentru aducerea noilor clienti. Sigur ati vazut sau ati auzit de publicitate in care clientii existenti primesc reducere de 10% sau o spalare gratuita a masinii daca aduc trei clienti noi. Li se dau cupoane cu coduri pentru a le oferi celorlalti. Nu trebuie sa cheltuiti foarte mult pentru aceste promotii. Ati putea oferi un card de zece – douazeci lei sau un cupon de reducere la o cafenea de langa tine, care iti va restitui jumatate din suma inapoi.

Cheia in cazul bonusurilor este sa oferiti ceva suficient de bun incat clientul sa considere ca merita efortul de a gasi alti oameni pe care sa ti-i trimita.

Urmati sfaturile de mai sus si vei sti cu siguranta care este locul potrivit pentru a gasi clienti si ce metode sa folositi pentru a-i atrage!