Tornado Systems » » servicii » » consultanta » » iso-17025 »

Acreditarea este procedura prin care un organism, ce are o anumita autoritate, recunoaste oficial faptul ca o organizatie sau o persoana este competenta sa efectueze sarcini specifice.
Conform prevederilor Legii 245/2002, pana in prezent, singurul organism de acreditare din Romania ce poate acredita este RENAR, dar este posibil ca procesul de acreditare sa fie facut si de alte organisme de acreditare internationale (ca de exemplu UKAS, sau SINCERT, sau COFRAC, sau TGA).
Avand in vedere cele de mai sus, se pot acredita:

  • Laboratoare de incercari si / sau etalonari – conform ISO/CEI 17025:2005
  • Organisme de inspectie – conform ISO/CEI 17020:2005
  • Organisme de certificare produse – conform EN 45011:2001
  • Organisme de certificare sisteme – conform ISO/CEI 17021:2005
  • Organisme de certificare a personalului – conform ISO/CEI 17024:2004

Pasii pe care trebuie sa-i urmeze o organizatie in vederea acreditarii sunt urmatorii:

  • Documentarea sistemului de management
  • Implementarea sistemului de management
  • Solicitarea de certificare / acreditare catre un organism de certificare / acreditare
    ISO/CEI 17025 – Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari
    Standardul cuprinde cerintele pe care laboratorul de incercari si etalonari trebuie sa le indeplineasca pentru a demonstra ca functioneaza conform unui sistem al calitatii, ca sunt competente tehnic si ca sunt capabile sa genereze rezultate valide din punct de vedere tehnic.
    ISO/CEI 17025 specifica cerintele generale referitoare la competenta necesara efectuarii incercarilor / etalonarilor, inclusiv esantionarea. Sunt tratate incercarile / etalonarile efectuate folosind metode standardizate, metode nestandardizate si metode dezvoltate in laborator.
    Sistemul de management al calitatii laboratorului inseamna consecventa, disciplina si capabilitate controlata. Sistemul de management al calitatii reprezinta un sistem integrat, cu scopul de a organiza activitatile ce pot influenta direct sau indirect calitatea serviciilor oferite de laborator, astfel incat sa ofere increderea necesara, atat clientilor, cat si propriei conduceri fata de obtinerea calitatii specificate.

  •